TAB 多読 -tadoku and beyond!-  

いっぱい読んでたっぷり聞けば、英語はかって出てきます!

  

2013/12/05

超おすすめ! 読みやすい そして面白い!!

私はあまりGRを手に取るほうではないので、おすすめすることはめったにないのですが、

(おすすめするだけの積極的な理由が見つからないのですよね、GRには。
むしろ使い方には注意、かなと思っているぐらいで。
というのは、大量にあるGRの中から「むっちゃ」面白い作品を見つけるのってかなり難しいです。ほとほどにいいかなが大半。
で、そうした「まずまず」面白いかなぐらいの本をたくさん読むと、多読って退屈だなあ、に終わってしまうんではないかと。。。
なので、ネイティブ用に書かれた本ばかりではどうしても満足できないというケース以外、特に若い人には、ほどほどGRはいらないと思います。)

でもこれは違った!強力におすすめします!!
Dear all,

As you know, my name is Andy. I have lived in Tokyo for 16 years. I am from Bolton, England.  I work at a university in Tokyo and I teach English to university students.

Christmas is only 20 days away. Usually, in the UK, we eat Turkey and spend the day with our family. Christmas Day is very similar to New Year’s Day in Japan. However, in the UK, we give each other presents rather than money! 

Thank you all for reading my books. I hope you enjoyed them. I would love to hear what you think about them.

Wishing you all a very happy Christmas and all the best for 2014.

Best Regards,
Andy Boon.

このシリーズは持ち運びしやすい仕様になっていますので、是非お手にとってご覧下さい。 (音声DLも作って欲しいとリクエストしたんだけど、どうなるかな?

No comments:

Post a Comment